Van 8 tot en met 14 mei vindt de tweede editie plaats van de ‘Week van de Stenen Winkel’. Doel ervan? De lokale handel extra in de kijker zetten. Zo’n vijftig handelszaken uit Puurs-Sint-Amands doen mee en zullen hun klanten die week extra verwennen.
Extra verwennerij voor de klanten
Fysieke handelszaken kregen de voorbije jaren stevige concurrentie van webshops. Om de stenen winkels te steunen werd de ‘Week van de Stenen Winkel’ in het leven geroepen. De actie loopt van 8 tot 14 mei in België en Nederland. Bedoeling is dat handelaars die week hun klanten extra in de watten leggen, bijvoorbeeld door een cadeautje te schenken of een prijs te verloten bij een aankoop.
Duurzaam handelsverhaal
De oproep om deel te nemen aan dit initiatief, werd warm onthaald door de handelszaken in Puurs-Sint-Amands, vertelt schepen van lokale economie Hilde Van der Poorten. “Onze handels- en horecazaken zetten graag in op klantenbinding én dat werpt zijn vruchten af. Onze inwoners shoppen nog altijd graag lokaal, omdat ze kiezen voor persoonlijk contact en advies. Ze zijn ook benieuwd om nieuwe zaken te ontdekken. Zo konden de pop-up Knit & Drink op de Botermarkt en de horecazaak Glorie op het Dorpshart vanaf hun opening op massaal veel belangstelling rekenen. Dat maakt dat we in onze gemeente op lange termijn een duurzaam handelsverhaal kunnen schrijven.”